Pyramid - Affärssystemet som växer med din verksamhet!

  • Butik och affärskedjor

    Pyramid för Butik & Affärskedjor är en helintegrerad lösning med en alla funktioner den lilla butiken behöver för att växa till en hel kedja. Kedjefunktionaliteten kopplar samman fristående butiker till en kedja. Det anpassningsbara och kraftfulla affärssystemet är utvecklat i nära samarbete med användarna och underlättar såväl det dagliga butiksarbetet som uppföljning, inventering och revision.

    Läs mer

  • Handel

    Pyramid öppnar din handel, prissättning och logistik

    Pyramid för Handelsföretag ger användarna full frihet att själva bestämma hur och när ordern ska läggas – via brev, fax, telefonorder, EDI eller e-handel. Med våra moduler e-handel och e-kundtjänst ger service dygnet runt.
    Dags att prisändra? Pyramid har stöd för prisavtal, prislistor och kampanjer. Prissättning kan ske automatiskt via inläsning av prisfiler eller helt manuellt. Det är bara att lägga upp priset och tala om för Pyramid när det ska börja gälla.

    Mobiliteten i Pyramid ger det möjligt att gå från helt manuell hantering till att börja arbeta med handdatorer vid inventering, in- och utleveranser och lagerförflyttningar.
    Läs mer

  • Entreprenad

    Med Pyramid får ni kontroll över projekten

    Pyramid för Entreprenadföretag ger projektledarna överblicken och verktygen de behöver för att kunna styra komplexa projekt från offert, beställning, inköpsplanering till fakturering och projektuppföljning. Med Pyramids hjälp blir projektledningen både enklare och roligare!

    Pyramid håller ordning och reda på projektdokument som ritningar, avtal och e-post. Dokumenten kopplas till projekten och finns samlade på ett strukturerat sätt, som gör det enkelt att hitta. Den viktiga informationen om rapporterade intäkter och kostnader jämfört med kalkylen visas i sammanställd eller detaljerad form.

    Pyramid gör det tidsödande attestflödet av inkommande leverantörsfakturor till en enkel match för inköpare, projektledare och ekonomipersonal, när inscannade fakturor kopplas till projekten. Attestering på kontoret, i en smartphone eller på webben? Väljer själv!
    Läs mer

  • Service

    Pyramid förenklar arbetet med serviceavtal, förebyggande underhåll och jourservice

    Pyramid för Service- och underhållsföretag erbjuder en mängd funktioner som underlättar det dagliga arbetet, både i den löpande verksamheten och vid uppföljning.

    Ta emot serviceanmälning via telefon eller vår kundtjänsthantering på Internet. Planera och boka in serviceuppdragen på kontoret och avrapportera utförda uppdrag direkt med via smartphone. Arbetsledaren kan följa och fördela arbetet och ta fram statistik på utförda uppdrag.

    Systemet har smarta funktioner för att underlätta och systematisera arbetet med underhållsavtal. Bygg enkelt upp komplexa mallar för vilka kontroller som ska göras, delar som ska bytas ut och med vilket intervall det ska göras.

    Serviceteknikern har hela tiden tillgång till fullständig servicehistorik för kunden och serviceobjektet, både i mobilen och på kontoret. Pyramid för Service och underhållsföretag fungerar utmärkt tillsammans med vår uppskattade PDA-modul för enkel inventering och utleverans av reservdelar. Tillfällig uthyrning / utlåning av maskiner kan göras med hjälp av vår uthyrningsmodul.
    Läs mer

  • Tillverkning

    MPS-systemet som får hjulen att snurra i verkstäder och fabriker

    Pyramid materialplaneringssystem för tillverkande företag är en helintegrerad lösning som passar lika bra för den lilla verkstaden som för den lite större fabriken. Analysera materialbehov, gör inköp i tid, och planera era resurser effektivare. Stöd finns för lagerstyrd, kundorderstyrd och extern tillverkning.

    Pyramid MPS hanterar lagerflödet i tillverkningen och har funktioner för planering av resurserna. Enbart materialplaneringsmodulen räcker långt för den som saknar behov av resursplanering. Information och körplaner kan visas i verkstaden och operations- och materialrapportering kan göras där arbetet utförs, för att underlätta det dagliga arbetet.
    Läs mer

  • Tjänster

    Tid är pengar! Ta kontroll över projektekonomin med Pyramid

    Behåll kontrollen i alla projekt från början till slut med Pyramid för Tjänsteföretag. Systemets smarta funktioner håller ordning på allt från offertarbete, beställning och tidrapportering till fakturering och projektuppföljning.

    Pyramid för Tjänsteföretag har alla rapporteringsfunktioner som krävs för både kontoret och distansarbete via webb eller smartphone. Tidrapporteringen genererar både fakturerings- och löneunderlag automatiskt, med säkra attestfunktioner.

    I en helintegrerad lösning som Pyramid Business Studio erbjuds också direkt uppföljning på projekt, kunder och personal. Med allt i ett system kan administrationen spara åtskilligt med tid.                 

    Pyramid har utmärkta funktioner för att hålla reda på projektdokument som avtal tidplaner och korrespondens i form av e-post. Alla dokument kopplas till projekten och finns samlade på ett strukturerat sätt som gör dem enkla att söka och hitta.  
    Läs mer