Annika Borgenstrand, projektledare på FM Mattsson Mora Group

FM Mattsson

Smidigare kampanjplanering och bättre träffsäkerhet med CITK CRM

När FM Mattsson Mora Group bestämde sig för att uppgradera sitt CRM-system, ville man skapa ett enkelt system som gav en samlad överblick över alla aktiviteter inom samtliga säljfunktioner, i administrationen och företagsledningen. Valet föll på CITK, som har lång erfarenhet av att arbeta med kunder i återförsäljarledet inom bygghandeln.

Första steget blev att tillsammans med CITK:s konsulter rita upp kartan för det nya systemet. Därefter fortsatte arbetet internt, med inriktning på projektstyrning, ekonomiplan samt tidplan.

Många viktiga frågor får nu snabba svar genom det nya säljstödsystemet CITK CRM:

  • Hur stor del av återförsäljarens utställningsyta tillfaller FM Mattsson i jämförelse med konkurrenterna?
  • När togs den senaste kontakten med kunden?
  • Vilka beslut fattades och hur har de följts upp?
  • När är nästa säljmöte inbokat?

– Numera kan utesäljarna snabbt och enkelt skapa sig en överblick av hur våra produkter exponeras hos återförsäljarna, berättar Annika Borgenstrand, projektledare på FM Mattsson Mora Group.

Hon intygar att FM Mattsson ökat effektiviteten väsentligt med det nya CRM-systemet:

– Arbetet att planera kampanjer och andra säljaktiviteter går både snabbare och ger bättre träffsäkerhet än tidigare, eftersom nödvändig statistik och interna rapporter kan tas fram med några enkla knapptryck i CRM-systemet.

FM Mattsson Mora Group är marknadsledare i Norden på armaturer som vattenkranar och termostatblandare. Produkterna säljs under de starka och väletablerade varumärkena Mora Armatur, FM Mattsson och Damixa. Egen utveckling och tillverkning är grunden för attraktiv design, tekniskt ledarskap, hög kvalitet och hållbara funktioner. FM Mattsson Mora Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm