Pac Productions e-handel går som tåget

Mer e-handel och digital kommunikation när Pac närmar sig en halv miljard

Webbhandeln tar allt större utrymme och alltmer fokus flyttas mot den digitala kommunikationen. Pacs e-handel startade runt år 2000 i liten skala. Idag kommer 40 procent av omsättningen från webbordrar. Effektiva verktyg för uppföljning, nyhetsbrev och daglig kundkommunikation förenklar.

– Idag vill våra stora kunder beställa varor från sina interna system. CITK hjälper oss med integrationer mot portaler som Millum eller Visma Proceedo. Det är de små och medelstora kunderna som i första hand gör sina inköp direkt på vår webbplats, förtydligar Mats Nyström, IT-chef på Pac i Örebro.

Pac är en fullsortimentsgrossist inom förpackningar med 80 anställda och snart en halv miljard i omsättning. På den resan har konsulterna på CITK varit bollplank och teknisk leverantör. Hundratals ordrar plockas varje dag till Pacs ca 3.500 kunder.


För många företag innebär e-handel en stor omvälvning, men så har det inte blivit för Pac.

– Vi har hela tiden lyssnat på vad våra kunder vill ha. Både vi och kunderna har mognat in i e-handeln och det har inte inneburit några påfrestningar på organisationen, säger Mats.